geschiedenis
Op 25 februari 2012 werd Stichting Museum Kunst van Kinderen opgericht. Het idee was om in Nederland een nog niet bestaand internationaal kinderkunstmuseum te realiseren. De tijdelijke website hielp bij het promoten van de stichting. En experts en kunstenaars hielpen bij het vergroten van de kennis.

In Amsterdam Nieuw West werd onderzocht of  kantoorruimte met eventuele tentoonstellingsruimte gehuurd kon worden. Broedplaatsen werden bezocht. En de site werd met heel veel energie  vernieuwd om nog meer exposure te krijgen.

Toen de stichting een jaar bestond, was dat een goed moment om te evalueren. Besloten werd om de naam Stichting Museum Kunst van Kinderen te veranderen in Stichting Kinderkunst. De vernieuwde doelstellingen gaven de mogelijkheid om behalve het tot stand brengen van een Internationaal Kinderkunstmuseum nog andere activiteiten te initiëren.

Besloten is om de website Museum Kunst van Kinderen om te vormen tot www.stichtingkinderkunst.nl en een nieuwe website Kinderkunstplein tot stand te brengen. Op het Kinderkunstplein kunnen kinderen terecht met hun creatieve uitingen en ook kunstenaars en organisaties die creatief met kinderen werken.

Stichting Kinderkunst heeft zich ten doel gesteld om een fysiek museum tot stand te brengen. Dat is helaas nog niet gelukt. Echter, we blijven ons hiervoor ten volle inzetten. Het zal ons zeker lukken.